Зомби ломают блоки 1.12 2

Если вам показалось, что просторы игры Майнкрафт с зомби довольно простые и не такие интересные, то вам достаточно просто установить мод Zombie Awareness для Майнкрафт.

Благодаря ему у вас теперь появится возможность значительно улучшить зомби и обеспечить себе интересные приключения. К примеру, теперь зомби станут довольно сильными и непредсказуемыми. Они будут активно перемещаться по всей карте и ориентироваться на одну цель - уничтожить вас.

Теперь в , если вы будете носить определенное снаряжение или будете ранены, зомби будут активно выискивать вас и вести преследования. Справитесь с такими новыми врагами? Тогда не стоит терять времени и просто начинать действовать. Желаем вам удачи!

Как установить модификацию:

Первый шаг: скачайте и установите Minecraft Forge (В лаунчере можно выбрать версию с ним).

Второй шаг: скачайте пакет с модификацией.

Третий шаг: скопируйте пакет мода Zombie Awareness в раздел.minecraft/mods (если данной папки не существует, установите Forge ещё раз или создайте её сами).

Zombie Awareness Mod 1.12.2/1.11.2 makes Zombies and Skeletons more intelligent. Now they can see you from a much further distance. Doing tasks like mining makes noise that will also increase the chance of them hearing you and coming to attack. They are also attracted to light sources and can attack in groups.

This mod is based around making hostile monsters smarter. It allows them to smell players’ blood that is spilled, hear the players’ activities, and find their light sources. All of these allow them to find players easier.

When a player has any health taken away, they may start to bleed. When they bleed, there will be red spots placed on the blocks around them, which hostile monsters can smell. The blood spills will slowly decay until they are completely gone. When the player is below 60% of their health, or has less than 6 hearts, they will bleed every 30 seconds, which will leave a fresh scent for monsters to smell.

Anything that a player does, such as mining, placing blocks, walking, and other various activities that create sounds can alert hostile monsters within about 16 blocks. They can then find the player making the noise. Frequent noises are able to be heard farther away than non-frequent noises.

Hostile monsters will be able to spot light sources from a greater distance, and will generally try to get closer to them. They will also put out placed torches if they can.

Features:

Smarter more aware zombies (and skeletons), they track you down via blood scent, sound, and light source awareness, config lets you pick and choose what features to have.

  • Blood scents : You spill blood if you get hurt, and if low health you bleed out once in a while
  • Sound sources : Mining for blocks will alert other zombies of your position
  • Light sources : Zombies can see exposed light sources from super far away, and will come to investigate if they have line of sight
  • Night surface spawning : More zombies spawn in groups at night, causes random invasions
  • Long distant waypoints : Mobs will gather up together and wander the terrain in large groups randomly
  • Randomly faster zombies : Zombies are given a small buff in speed to add more unpredictableness

Hostile monsters have been given the ability to smell blood that the player spills, and even hear the players activities depending on how loud and frequent it is. If they sense it, they will find you.

Mining in caves has a whole new challenge to it with this, be carefull not to get cornered when busy making all that noise mining those much needed materials, always plan an escape route.

Scent Awareness:

  • When Blood scents are dropped, they slowly decay in strength until gone, causing hostiles to pathfind to the stronger scents, where you might be.
  • When the player is hurt, he spills blood onto the ground.
  • When the player is below 60% health, he bleeds every 30 seconds leaving a fresh scent, so be sure to keep healthy.
  • Scent usage and strength is customizable, strength defaults at 100% of a 64 block radius.

Sound Awareness:

  • When pretty much anything near the player makes a sound, there is a chance that a hostile within about 16 blocks might hear it.
  • Sounds traces are amplified and are heard from farther away if they are very frequent. So a lot of arrows landing or fighting off a lot of monsters will attract company fairly soon, better relocate.
  • Sound usage and strength is customizable, strength defaults at 100% of a 64 block radius. (19 blocks)

Sight Enhancement:

  • Customizable sight awareness range.
  • Option for X-Ray Sight targeting.
  • Option for Omnipotent auto player targeting.

Screenshots:

Мод Умные Зомби ил Zombie Awareness для Майнкрафт 1.12.2 / 1.11.2 предназначен для улучшения Зомби в Minecraft. Теперь они могут собираться в группы, стадо и атаковать толпой . Зомби - своего рода монстр в Minecraft. Сравните с Скелетом, который может атаковать издалека, Крипер, который может скрытно подойти к игрокам или Пауку, который может масштабировать стены с большими скоростями, кроме большого количества нападений, почти ничего не стоит для Зомби слева.

В старой версии Minecraft имеет разнообразную систему монстров, но AI монстра довольно проста и очень проста в использовании, чтобы уничтожить их. В более поздних версиях после Combat Update Skeleton владел превосходным искусственным интеллектом; они могут атаковать с большей дистанции, чем старая версия, постоянно двигаясь, чтобы уклониться от атак игроков, делая Скелет одним из самых сложных для убийства организмов в Minecraft.

Но Зомби по-прежнему остается тем же, все еще движущимся безмозглым куском мяса и всегда проигрывает игрокам. В то время как Скелет с таким же количеством HP может атаковать издалека, Зомби вынужден приближаться к игрокам, чтобы атаковать. С осознанием зомби игроки должны быть более осторожны с этим противником, так как теперь они могут атаковать почти все: запах крови, звука, освещения. Механизм зомби также улучшается: появляется в группах, перемещается в группы и может случайным образом ускорять свои атаки.